معتاد و مجرم

ما در جامعه شعار می دهیم معتاد مجرم نیست ولی چند اداره یا سازمان یا شرکت می شناسید که شخصی را که قبلا معتاد بوده است و اکنون معتاد نیست استخدام کنند ؟ توجیه شان برای استخدام نکردن سابقه اعتیاد شخص است ولی با این کار معتادی که اعتیاد را کنار گذاشته است چگونه امید داشته باشد به جامعه بازگردد و زندگی جدیدی را شروع کند وقتی می بیند که شرایطش در زمان اعتیاد با زمان ترک آن تفاوتی ندارد دوباره به سمت اعتیاد باز می گردد و دیگر هیچ معتادی حتی اگر قصد ترک را هم داشته باشد با دیدن این شرایط که جامعه او را حتی در صورت ترک اعتیاد طرد می کند از ترک اعتیاد منصرف می شود جامعه باید هم معتادانی را که قصد ترک دارند کمک کند تا به این هدف برسند و هم شرایط بازگشت به جامعه را برایشان فراهم کند در این صورت معتادان دیگر هم وقتی می بینند اگر ترک کنند جامعه از آنها استقبال می کند و آنها را می پذیرد به ترک کردن دایمی و همیشگی اعتیاد تشویق می شوند و می توان به محدود شدن معتادان جامعه امیدوار بود پس بیایید دیدمان نسبت به آنها را تغییر دهیم و به آنها در ترک اعتیاد کمک کنیم و آنها را رها و طرد نکنیم
نظرات 6 + ارسال نظر
محیا چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:45 ب.ظ http://sokhangah.blogfa.com/

به نام حضرت دوست
دوست من
سلام ؛
وبلاگ جذاب شما دوست گرانقدر در کوتاه زمانی در لیست پیوند های وبلاگ من قرار خواهد گرفت . خرسند می شوم اگر شما نیز« پس از مطالعه شناخت نامه » ، وبلاگ من را در لیست پیوندهای وبلاگتان قرار دهید و برای اینکه وبلاگتان در لیست پیوند های من قرار گیرد مرا مطلع فرمایید. این اولین گام برای همکاری های بعدی مشترک و سر آغازارتباط دوستانه ما است پیشاپیش از عنایت و توجه شما سپاسگزاری می کنم .

عنوان وبلاگ من :
سخن ؛ تبلور اندیشه برتر

وبلاگ من :
http://sokhangah.blogfa.com/

دوست جدید شما
محیا

فاطمه چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:48 ب.ظ http://soori.blogsky.com

سلام.با حرفات موافقم.جامعه ی ما حتی به یه جوون که تازه فارغ تحصیل شده هم اعتمادی نداره وبه اون انگ بی تجربه گی میزنه چه برسه به کسی که قبلا معتاد بوده .الان پیداکردن شغل برای آدم های سالم هم کار حضرت فیل چه برسه به کسی که به نظراونا سوپیشینه داره.به وبلاگ منم سربزن.به نظر من این کار احتیاج به یه برنامه جامع وکاربردی داره تا اعتماد ازدست رفته دوباره لرگرده.به امید اون روز.
موفق باشی

someone چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:01 ب.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

به نظر من معتاد مجرم هست ... اما زمانی که ترک کنه ....نه ....
جامعه ما چیی توش درسته که این دومیش باشه ..
به آدم سالم و بی سابقه کار نمی دن ... می خوای به آدم سابقه دار کار بدن ....

مهشید چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:26 ب.ظ http://melody.persianblog.com

به عقیده من کسی که به سمت اعتیاد میره انسان ضعیف النفسیه که می خواد کاره اشتباه خودشو به گردن جامعه و خانواده و دوست و رفیق و ... بندازه و خودشو با اینکار توجیح کنه.
ولی به کسی که واقعاٌْاز خودش و کارش خسته شده و دیگه بدش میاد باید کمک کرد تا باز دوباره برگرده .
ولی اینو باید دونست کسی که یه کاریو انجام می ده عاقل و آگاه به اون کار و ضرر و زیانش هست و وای از روزی که کاری بخواد به آدم مزه بده دیگه حاضر به ترک اون کار نیستیم و این سخته!

مهشید چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:33 ب.ظ http://3133483133.blogfa.com

راستی لینکت کردم. بازم منتظر حضورت هستم.

رضا جمعه 8 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:38 ق.ظ http://hoof.blogsky.com

سلام وبلاگ قشنگی دارین.به من ی سر بزنی خوشحال می شم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد