اعتیاد

باز هم مساله و سوژه ای تکراری به نام اعتیاد که این قدر در مورد آن و بحث و اظهار نظر می شود و هر کسی راهکاری برای این معضل پیشنهاد می کند چند روز قبل یک آمار نگران کننده در مورد اعتیاد خواندم که متوسط سن اعتیاد در کشور ما به 13 سال کاهش یافته است و متاسفانه درصد اعتیاد جوانان افزایش یافته است و همچنین اعتیاد اصلی ترین عامل طلاق معرفی شده است اما جدا از این آمارها من شخصا در مراجعه به کیوسک مطبوعات مشاهده کردم که تعدادی از مراجعه کنندگان که بین آنها حتی افراد زیر 16 سال هم دیده می شود برای خرید سیگار مراجعه می کنند و معلمی داشتم که می گفت در کلاس کنکوری در تهران تدریس می کرده و در کلاس هایش همیشه بوی آزار دهنده دود سیگار بوده است من با تعدادی از افراد معتاد جوان که صحبت می کردم و دلیل اعتیادشان را می پرسیدم یکی می گفت :بی توجهی خانواده ام دیگری می گفت به خاطر تفریح و تفنن با دوستانم سیگار می کشم و دیگری می گفت فقر .
بنابراین معلوم می شود که گرایش به سمت اعتیاد دلایل متعددی دارد و به نظر من راهکار اصلی این معضل این است که ریشه اعتیاد را پیدا کنیم و با توجه به ریشه اش با آن برخورد کنیم البته نه برخورد افراطی و یا احساسی بلکه برخورد منطقی و معقول هراه با صبر و حوصله البته من نمیخواهم به معتادان حق بدهم چون درست است که مشکلات زیادی وجود دارند ولی این دلیل نمی شود که بخواهند خودشان و جامعه را تباه کنند همه ما مشکلات خاص خودمان را داریم و اگر بخواهیم این دلیل را قبول کنیم پس باید همه ما معتاد شویم و جدا از این آیا اعتیاد باعث حل مشکلات می شود به نظر من که مشکلی بر مشکلات اضافه می کند این توجیهات پذیرفتنی و منطقی نیست
نظرم این است که هم معتادان مقصر هستند هم اطرافیانشان و البته ریشه اصلی اکثر و نه تمام جرمها و فسادها را در فقر و بیکاری می دانم یعنی اگر این دو مشکل به طور اساسی حل شود جرمها و فسادها هم به طور محسوسی کم می شود
نظرات 2 + ارسال نظر
مهشید یکشنبه 10 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:49 ب.ظ http://melody.persianblog.com

البته بیکاریو قبول دارم ولی فقر و نه !
ولی کارشون نباید توجیح بشه.
البته باید جلوی ورودش گرفته بشه.
ولی انگار خودشون یه جورای دستشون تو کاره.

مهشید دوشنبه 11 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 03:24 ب.ظ http://3133483133.blogfa.com

اعتیاد= بیمارستان- تیمارستان- زندان- مرگ.
بهبودی=به خود احترام گذاشتن-قبول مسئولیت- به خود رسیدن- صداقت داشتن- منفی ها را به مثبت تبدیل کردن- با واقعیت روبه رو شدن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد