منافع شخصی

همه ما قطعا در زندگی به دنبال راه و کاری هستیم که سود و منفعت قانونی و حقوقی ما را تامین کند من با این قضیه مخالف نیستم اما به چه قیمتی ؟اگر بدون وارد کردن ضرر و زیان به حقوق و منافع قانونی دیگران باشد که مسلما هیچ ایرادی ندارد اما اگر به قیمت از بین بردن حقوق و منافع قانونی دیگران باشد چطور؟من که این کار را غیر انسانی و غیر اخلاقی می دانم چون به قیمت رسیدن به منافع خودمان دیگران را از حق و منافع شان محروم کرده ایم چند نمونه ای ازافرادی که در جامعه ما فقط به دنبال منافع خود هستند و به هیچ چیز دیگری جز آن نمی اندیشند ذکر میکنم:بعضی از وکلا هستند که وقتی خانواده ای یا شوهر و همسری با هم اختلافی دارند و اختلاف آنها جزیی و یه راحتی قابل حل است اینطور به موکل خود القا می کنند که اختلافشان حاد و بحرانی است و به این آسانی ها حل نخواهد شد و چون اختلاف شان حاد و بحرانی است باید زمان زیادی برای اثبات حق آنها صرف شود و به همین خاطر حق وکالتشان را بالا می برند یعنی از اختلاف آنها نهایت سو استفاده را می برند و حتی من در چند مورد شنیدم که به خاطر این کار زوج های جوان با وجود اختلاف جزیی از هم جدا شده اند و زندگی های متعددی به این دلیل از هم پاشیده است
نظرات 3 + ارسال نظر
مینا سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:07 ب.ظ http://sepidehdaman.blogsky.com

سلام
خوبید؟
بله من با این قضیه موافقم.. ولی یه چیزیو میدونید؟ وکلا کارشون یه جورایی مثل کلاه برداری میمونه... پول میگیرند که واقعیت و دروغ و دروغ و واقعیت نشون بدن ... هیچ کاری هم نمیشه کرد با این قضیه ... ولی امثال الهم کم نیستند تو جامعه...
مرسی که سر زدید.
شاد و پیروز ... در پناه حق باشید.

مهشید سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:53 ب.ظ http://melody.persianblog.com

وجدان چیز خوبیه البته همه دارن ولی مال بعضیا خوابه باید بیدارش کنن!

ساندی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:41 ب.ظ

سلام...
من هم شمارو لینک کردم
متاسفانه خیلی ها به خاطر منافع شخصیشون انسانیت رو زیر پا میزارن...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد