ازدواج

یکی از مشکلاتی که ما جوانان داریم و هر روز هم برای حل آن شعارهای مختلفی می شنویم ازدواج است خوب قسمتی از این مشکل مربوط به مسوولان و دولت است که آن فراهم کردن شرایط برای دریافت آسان و بدون دردسر وام و تسهیلات برای زوج های جوان است متاسفانه شرایط دریافت وام ازدواج آنقدر سخت و دشوار است که جوانانی که احتیاج و نیاز به این وام دارند با این شرایط از دریافت وام محروم می مانند و همین طور است قضیه مسکن که حالا خرید خانه که هیچ اجاره آن هم برای زوج های جوان به یک رویا تبدیل شده است اما قسمتی دیگر مربوط است به خانواده ها متاسفانه بعضی خانواده ها معیار های سخت و گاهی عجیب و غریبی را به عنوان شرایط ازدواج عنوان می کنند به عنوان مثال دوست من که به خواستگاری رفته بود و جوانی با شخصیت و اخلاق و نیز از نظر مالی وضع خوبی داشت فقط به خاطر این که قدش با قد آن دختر اختلاف زیادی داشت به او جواب رد دادند .
حتما شما هم می دانید که امروزه در خواستگاری ها دو معیار شاخص برای ازدواج هست که اگر کسی نداشته باشد موفق به ازدواج نمی شود:1-سرمایه 2-میزان تحصیلات البته من نمی خواهم بگویم که همه خانواده ها این طور هستند یا هیچ خانواده ای اخلاق و شخصیت برایش مهم نیست و همین طور نمی گویم که داشتن سرمایه و تحصیلات مهم نیست اتفاقا اگر کسی نمی نواند هزینه های زندگی مشترک را تامین کند نباید ازدواج کند و همین طور تحصیلات هم اهمیت دارد و بهتر است شوهر و همسر از نظر میزان تحصیلات هم سطح باشند اما نظر شخصی من این است که اخلاق و شخصیت از همه اینها مهمتر است ممکن است فردی سرمایه دار باشد ولی از نظر اخلاقی و شخصیتی در سطح پایینی باشد همان طور که ممکن است یک دکتر از یک دیپلمه از نظر اخلاقی پایین تر باشد.
از خانواده های محترمی که دختران یا پسران شان به شرایطی رسیده اند که می توانند زندگی مستقل تشکیل دهند تقاضا دارم از سختگیری های بی مورد و بی دلیل اجتناب کنند چون این سختگیری ها هم موجب سرخوردگی جوانان می شود هم تبعات اجتماعی و اخلاقی بدی به دنبال دارد چون اگر در راه های مشروع بسته شود باز شدن در راه های نامشروع امری اجتناب نا پذیر است.
ادامه این موضوع را به بعد موکول می کنم
نظرات 8 + ارسال نظر
بهار نارنج و یاس رازقی جمعه 15 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:41 ب.ظ http://formyramin.blogsky.com/

نادانیست وقتی آنچه بدست آمدنیست را بر بدست نیامدنی ها ترجیح دهیم!
آنچه اهمیت دارد شخصیت است و پاکی جسم ، روح و اندیشه
و البته قلبی ؛عاشق؛... و البته عشقی حقیقی تا بتواند قله های مشکلات را هموار نماید.
در ضمن...
آری ... گفتن "دوستت دارم" و دوست داشتن لیاقت میخواهد... میدانید لیاقتش را از کجا میتوان فهمید؟! از آنجا که بدانی تو را به اوج... به خدا سوق دهد. همین!
یا علی

رضا جمعه 15 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:51 ب.ظ http://hoof.blogsky.com

سلام من لینکتون کردم شما هم این افتخار رو به من بدین خوشحال میشم ضمنا ممنونم که بهم سر زدین.

یاسمین(حرفهای یه دختر غمگین جمعه 15 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:03 ب.ظ http://rue.blogsky.com

سلام
ممنون از حضورت
وبلاگ جالبی داری
در مورد مطالب خوبی بحث میکنی
دلت شاد

حمزه قنبری نهبندانی شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:42 ق.ظ http://nehbandani.blogfa.com/

کاهش میزان ازدواج در درازمدت اثر خودش را نشون خواهد داد و متأسفانه اونایی که باید فکری کنن در خواب و غفلتند. قالب جدیدم خوبه.

علیرضای شب بارانی شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:21 ب.ظ http://rainynight.blogsky.com

سلام به دوست جدید آقا جلال گل .. ممنون که سر زدی .. راستی من شاعر نیستم .. این چیزایی هم که مینویسم اسمشو نمیتونم شعر بزارم .. ولی خوب یه چیزایی به ذهنم میرسه که توی این وبلاگ مینویسم .. خوشحال میشم منو راهنمایی کنی .. یا حق

مهشید شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:13 ب.ظ http://http:/3133483133.blogfa.com/

به نکته ی قشنگ قابل تعملی اشاره کردی.
توی حرفات نکته های ظریفی بود که هر کدوم جای بحث داره.
هر کس برای خودش ملاکهایی در مورد ازدواج داره و عقیده ی من اینه که اگر اون ملکها که برای خودشون مهمه همیشه باید همونارو مد نظر قرار بدن مثلاْ:قد / سن-کوچکی زن یامرد با طرف مقابلش/تحصیلات و... چون همین مسائل بسیار پیش پا افتاده در آینده بزرگ جلوه می کند.
از نظر من که این مسائل را پشت سر گذاشته ام باید بگویم که ۳ مرحله ی مهم در زندگی هر فردی وجود دارد:۱- انتخاب رشته ی تحصیلی(که باید طبق علاقه باشد)۲-انتخاب شغل مناسب۳- انتخاب همسر ایده آل
و در آخر متذکر می شوم که با چشم باز در این راه قدم بردارید/و صرفاْاز روی احساسات عمل نکنید.
به قولی چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟

رضا سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:27 ب.ظ http://hoof.blogsky.com

سلام دوست خوبم.من آپم اگه ی سر بهم بزنی خیلی خوشحال می شم

رضا سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:28 ب.ظ http://hoof.blogsky.com

سلام دوست خوبم.من آپم اگه ی سر بهم بزنی خیلی خوشحال می شم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد