تلفن همراه و صاحبان مودب

) وقتى در جلسه، دادگاه، رستوران، یا سایر مکانهاى شلوغ هستید، تلفن خود را روى حالت پیغامگیر بگذارید تا پیغام ها را ضبط کند.
2) اگر در طول یک جلسه یا موقعیت مشابهى باید با تلفن همراه صحبت کنید، عذر خواهى کنید و جاى خلوتى را براى حرف زدن پیدا کنید.
3) با همان حالتى که همیشه حرف مى زنید حرف بزنید، آدم ها موقع حرف زدن با تلفن بى سیم معمولاً بلندتر از حالت عادى حرف مى زنند و اغلب توجه ندارند که این رفتارشان چقدر مى تواند براى دیگران ناخوشایند باشد.
4) وقتى در حضور دیگران حرف مى زنید با عصبانیت حرف نزنید. مکالماتى که احتمالاً احساسى هستند باید در جایى انجام شوند که مزاحم یا مخل آرامش دیگران نباشد.
5) وقتى درباره مسائل خصوصى یا برخى موضوعات کارى بحث مى کنید با احتیاط حرف بزنید. هیچ وقت معلوم نیست چه کسانى صداى شما را مى شنوند.
6) اگر برایتان مقدور نیست که تلفن تان در دسترس نباشد از سیستم هایى استفاده کنید که به شما اجازه مى دهد بدون این که مزاحمتى فراهم کنید در دسترس باشید. در مکان هایى مثل سینما یا اماکن مذهبى، سیستم لرزش، بدون ایجاد مزاحمت براى دیگران ، شما را از برقرارى تماس آگاه مى کند. خیلى از تلفن هاى بى سیم دکمه اى براى خاموش کردن صداى زنگ دارند که از ایجاد مزاحمت جلوگیرى مى کند.
7) از سرویس مخابره متن استفاده کنید. این سرویس سریع و بى صدا در حال حاضر به طور گسترده در حوزه مشاغل کاربرد پیدا کرده و موجب حفظ جریان مبادله اخبار و اطلاعات مى شود، بدون آن که نیازى به جواب دادن تلفن یا گوش کردن به پیغامگیر باشد.
8) افرادى را که در حضور شما هستند باید بر تلفن هایى که مى خواهید بزنید یا مى خواهید جواب بدهید ارج بشمارید. اگر منتظر تلفن هستید که امکان به تعویق انداختنش وجود ندارد، بموقع به اطرافیان خود اطلاع بدهید و وقتى تلفن زنگ زد عذر خواهى کنید.
9) اگر فردى با تلفن همراهش در جمع ایجاد مزاحمت مى کند برخورد علنى نکنید. اگر لازم شد، بى سر و صدا موضوع را به اطلاع یک مسؤول برسانید.
10) مقررات مکالمه با تلفن همراه هنگام رانندگى را رعایت کنید. وقتى وسیله نقلیه تان در حال حرکت نیست به تلفن ها بپردازید. در ترافیک سنگین یا در شرایط رانندگى خطرناک تلفن نزنید و به تلفن جواب ندهید. ازگوشى هاى بى نیاز از دخالت دست استفاده کنید تا حواستان بیشتر به حفظ ایمنى همیشه مهمترین زنگى باشد که در گوش شما طنین انداز مى شود.
نظرات 6 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 29 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:45 ب.ظ http://hoof.blogsky.com

متن مفیدی بود هر چند ما ایرانی ها...
من سعی می کنم تا جایی که امکان داره رعایت کنم

زینب یکشنبه 29 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:56 ب.ظ http://www.zeynab73.blogsky.com

کاش رعایت بشه.
شماهم که سعی دارید کاری کنید تارعایت به شود جای تحسین دارد.

آرش یکشنبه 29 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:14 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

توصیه های بسیار بسیار خوبی هستش فقط امیدوارم گوش شنوایی هم باشه مخصوصا درباره توصیه آخر

پراندیکاس یکشنبه 29 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:55 ب.ظ

به نظر من از روی هر کدام از این رفتارهای مودبانه می توان تا حدودی به شخصیت اصیل صاحبش پی برد.

مهشید دوشنبه 30 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:30 ب.ظ http://melody.persianblog.ir

همیشه سعی میکنم همه ی این موارد ذکر شده رو رعایت کنم
ولی با این آخریه زیاد موافق نیستم
چون باز هم اگر از وسیله های استفاده شود که در هنگام رانندگی از دست خود استاده نکنند باز حواسشان پرت میشود/به عقیده ی من در هنگام رانندگی بهتر است اگر تنها هستیم گوشی خاموش باشد یا اگر نمیشود /بهتر است ماشین را پارک کنیم و بعد جواب تلفن را بدهیم تا کمی درصد تصادفات را کاهش دهیم.

پرنیا پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:19 ب.ظ http://parniiia.blogfa.com

ای صمیمی دوست !

گاه بیگاه

لب پنجره خاطره‌ام می آیی

ای قدیمی

ای خوب !

تومرا یاد کنی یا نکنی

من به یادت هستم

آرزویم همه سر سبزی توست

دائم از خنده لبانت لبریز

دامنت پر گل باد .


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد